Jesteś dziennikarzem lub dziennikarką, interesujesz się Ekonomią Społeczną i masz w dorobku artykuł na temat inicjatyw lokalnych?
Weź udział w konkursie na artykuł prezentujący lokalne inicjatyw z zakresu Ekonomii Społecznej!
Do wygrania jest nagroda główna w wysokości 5000 zł oraz inne nagrody pieniężne o łącznej puli 20 tys. zł.
W celu pobudzenia w środowisku dziennikarskim zainteresowania problematyką Ekonomii Społecznej, wyróżnienia podjętych inicjatyw
oraz pogłębienia wiedzy o lokalnych inicjatywach i dobrych praktykach w obszarze Ekonomii Społecznej, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich realizujące projekt systemowy „Partnerstwo na rzecz instytucjonalizacji Ekonomii Epołecznej” we współpracy z Departamentem Pożytku Publicznego
w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej ogłaszają konkurs dla dziennikarzy prasowych na artykuł prezentujący lokalne inicjatywy z zakresu Ekonomii Epołecznej.
W konkursie mogą wziąć udział dziennikarze i dziennikarki, którzy w terminie 1 stycznia 2011–30 czerwca 2013 opublikowali lub opublikują
w prasie lokalnej albo internecie tekst na temat lokalnych inicjatyw z zakresu Ekonomii Społecznej.
Prace na konkurs należy przesłać w terminie od dnia 1 marca do dnia 30 czerwca 2013 r. (decyduje data stempla pocztowego) na adres:
Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich
Aleje Jerozolimskie 65/79
00-697 Warszawa
z dopiskiem na kopercie „Konkurs – lokalne inicjatywy z zakresu Ekonomii Epołecznej”.
Pytania dotyczące Konkursu należy kierować na adres: konkurs@crzl.gov.pl
Harmonogram konkursu:
- od 1 marca 2013 r. do dnia 30 czerwca 2013 roku, składanie zgłoszeń do konkursu wraz z artykułami, albo przesłanie pocztą (wtedy decyduje data stempla pocztowego);
- do dnia 31 sierpnia 2013 roku rozstrzygnięcie konkursu przez Komisję Konkursową;
- do dnia 30 listopada 2013 roku ogłoszenie wyników konkursu na uroczystości wręczenia nagród laureatom.
Kryteria oceny:
1. Nadesłane i spełniające wymagania formalne prace oceniane będą na podstawie:
- zgodności pracy z celem i tematyką konkursu,
- jakości merytorycznej i zawartości treści dzieła,
- zaangażowania dziennikarskiego (konstrukcja i dramaturgia pracy),
- aktualności i znaczenia materiału dla opinii publicznej,
- walorów formalnych i poziomu warsztatu dziennikarskiego m.in.: jakość stylu i języka, narracji, czytelność i przystępność sformułowań, logika wywodu, zwięzłość, nowatorski i twórczy charakter pracy.
2. Dodatkowe punkty będą mogły uzyskać prace:
- w formie reportażu, w których rozgrywają się ludzkie historie z Ekonomią Społeczną w tle, i w których biografie bohaterów pokazują, jak Ekonomia Społeczna może odmienić życie,
- w formie felietonu lub eseju, traktującego o lokalnym partnerstwie międzysektorowym i budowaniu korzystnego otoczenia dla Ekonomii Społecznej.
Źródło: ekonomiaspoleczna.pl